Monday 14 February 2011

Saya Juga Tak Sempurna

Bismillahirrahmanirrahiim.
Dah lama rasanya tak update blog ni..dengan fikiran yg agak serabut betul-betul membantutkan mood nak menulis. Tak tahulah, kadang-kadang hidup ni memang susah untuk ditafsir hikmahnya.

Entah kenapa, pagi tadi semuanya habis dihambur keluar dari hati dan fikiran yang berkecamuk ini. Dah lama saya tak jadi macam ni, "explode" tak tentu pasal..saya ni kalau explode cuma ada dua jenis - sama ada macam gunung berapi yang meletup atau pun macam awan yang melimpahkan hujan dan petir tanpa henti...

Mungkin dah lama sangat perasaan itu terpendam. Sampai dah tiada ruang lagi untuk terus disimpan dalam hati. Akhirnya, menyebabkan "hujan pun turun dengan melimpah-limpahnya ke seluruh alam" . Betul lah orang kata, "It's how you see that determines who you're".

Terus-terang, saya dah memang tak mampu nak simpan dalam hati "masalah" yang satu ni. It had been ages for me to suffer like this! And I just can't bear it anymore. Bukan semua benda kita boleh cerita pada orang. Memang benar ini satu ujian buat saya. Dan subhanallah, alhamdulillah saya masih mampu melihatnya sebagai sesuatu yang positif untuk diri - mendekatkan diri kepada Pencipta; dan mengakui hakikat 'kehambaan' ini.

"Apakah manusia itu dibiarkan berkata "Kami beriman"? Sedangkan mereka belum diuji?" - AL-QUR'AN

Cuma adakalanya hati ini tertanya-tanya; Ya ALLAH layakkah aku menerima semua nikmatMU ini, yang kalau dikumpulkan seluruh lautan untuk menjadi tintanya, dan seluruh pepohon untuk dijadikan penanya, nescaya aku takkan mampu menulis segala nikmat yang KAU berikan padaku. Sedangkan aku masih belum benar-benar menjadi hamba yang sabar menghadapi segala ujianMU.

Wahai sahabatku di luar sana, dunia ini hanya pinjaman semata-mata. Satu hari nanti kita semua akan kembali menghadap Pencipta kita yang Maha Esa. Biar sehebat mana ujian yang melanda kita, masih belum lagi dapat menandingi ujian yang dihadapi oleh Rasul kita yang tercinta; RASULULLAH SAW.

Bersempena Maulidur Rasul yang akan disambut esok hari, ayuh kita mengumpulkan segala kekuatan dari dalam diri untuk menjadi PEJUANG SEJATI dan yang sebenar-benarnya HAMBA ILLAHI !!! Dengan itu, saya hadiahkan lagu di bawah untuk dijadikan inspirasi...


No comments:

Post a Comment