Thursday 12 January 2012

To Heal, You Must Believe.

Bismillah arRahman arRahiim.
Alhamdulillah, masih mampu tersenyum walau otak dah separa 'concentrated' dengan istilah-istilah pelik dan formula yang menegangkan segala neuron di kepala. Senyum aje lahh... Tak perlu kata apa-apa. Hadis Rasulullah yang begitu mengubat hati dijadikan 'healer' yang setia. "Barangsiapa yang memudahkan satu jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan mudahkan baginya satu jalan ke syurga." SENYUM lah hati... Kau sebenarnya sedang berlari menuju ke satu destinasi yang tak tergambar indahnya! ^_^

Bila badan mula terasa letih, jari pun apa lagi menekan kekunci telefon bimbit. Tuut..tuut...menanti si dia menyambut panggilanku. Ahh..ibu..Tabib hatiku. Mulalah 'banjir' kat tepi gagang tu, tetapi bercakap dengan insan setabah ibu, sehebat ayah, pasti akan menggegarkan semula semangat pemudaku! Ayuh, syabab! Kita gegarkan dunia! 

Kadang-kadang Allah hilangkan mentari, lalu turunkan hujan petir dan kilat. Puas kita mencari ke mana hilangnya mentari. Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah! Subhanallah !

Haih..cita-cita menggunung nak jadi macam alFateh, perlulah kuat semangat macam dia juga. Haih..cita-cita mulia nak sehebat Imam Syafie', perlulah segigih macam dia. Haih..cita-cita tinggi nak jadi pakar macam Ibn Sina dan arRazi, apalagi, perlulah sanggup berkorban jiwa dan raga macam mereka! Haih...apalah yang aku duduk diam kat sini..Perlu bangun dan teruskan usaha!!!

19 tahun sahaja lagi masa yang tinggal untuk realisasikan cita-cita 'itu'. Kalau bukan kerana gambaran yang hebat dalam minda ni, nak tubuhkan Ibn Sina Islamic Foundation. Nak lahirkan ramai saintis hebat yang juga faqih agama..tentunya tak sekuat ini.

Mata dah makin kuyu..Tapi seruan jihad itu sedang memanggil-manggil aku. Dan KAU juga!
Bangkitlah, dan teruskan berlari menggapai cita-cita!!! ALLAHU AKBAR!
To heal, you must believe. "Hasbunallah wa ni'mal wakil." Cukuplah Allah bagi kita sebagai penolong. :) SENYUM, tak perlu kata apa-apa.

Sama-sama kita doakan kejayaan kita dunia akhirat.





~QueeNischK~ "My Lord show me right from wrong, Give me light make me strong, I know the road is long, Make me strong."

No comments:

Post a Comment